
Zaintrygowała Cię prezentowana w tym wpisie problematyka? W takim wypadku kliknij tu i zobacz jeszcze więcej szczegółów (http://www.efematic.pl/baza-wiedzy/).
Żeby jednak cała firma działała prawidłowo, a przy tym dynamicznie, konieczne jest angażowanie wykwalifikowanych i chętnych do pracy osób.
Jasne jest, że w każdym przedsiębiorstwie kładzie się nacisk na angażowanie jak najbardziej wykształconych profesjonalistów. Nie wszyscy właściciele przedsiębiorstw mają jednak świadomość, że tak samo istotne jest zwracanie uwagi na poziom zmotywowania pracowników. Do tego celu opracowano przykładowo specjalne programy motywacyjne (przekonaj się), które są skomplikowanymi systemami, mającymi na celu zachęcanie zatrudnionych do osiągania kolejnych poziomów w firmie.
Kto jest beneficjentem programów lojalnościowych?Jeżeli chodzi o wspomniane uprzednio namawianie klientów do nabywania określonych produktów i próby przywiązania ich do wybranej marki, to do tych celów służą wyspecjalizowane programy lojalnościowe. Wielu ludzi nawet nie wie o tym, że biorą udział w przynajmniej jednym programie tego rodzaju. Ich rodzajów jest bardzo wiele, zaliczają się do nich przykładowo atrakcje takie jak konkursy, rabaty, nadawanie kart stałego klienta. W ostatnim czasie bardzo popularna stała się metoda opierająca się na przydzielaniu konsumentom punktów za nabyte produkty. W późniejszym czasie klient może zamienić te punkty na wybrane korzyści, przykładowo obniżkę ceny.
Programy partnerskie kierowane do pozostałych podmiotówWystępuje również wiele programów, które nie skierowane są do klientów lub potencjalnych odbiorców określonej marki, a do partnerów biznesowych. Partnerami tymi mogą być przykładowo sieci dystrybucji wybranych towarów. Firmy sprzedające dany produkt również powinny być w specjalny sposób motywowane i zachęcane do współpracy. Do tego wykorzystywane są tak zwane programy lojalnościowe b2b , których funkcją jest tworzenie i utrzymywanie dobrych relacji pomiędzy partnerami biznesowymi. Dobre stosunki natomiast zapowiadają owocną współpracę, a to oznacza korzyści dla obu firm.