
Z czasem dialog można uzupełniać o inne, wartościowe z punktu widzenia firmy, elementy stanowiące dla niej ważne wsparcie sprzedaży. Dla firmy, która taki program wciela w życie, katalog z nagrodami bywa świetnym narzędziem powiadamiania klientów o niej samej oraz o jej ofercie. W takim dialogu najistotniejszy i często najtrudniejszy jest początek dialogu, w czym oczywiście znakomicie może pomóc dobrze „skrojony” program lojalnościowy, który może wywołać pozytywną reakcję klienta.
Cały czas masz duże kłopoty z odnalezieniem ciekawej oferty? Nie przejmuj się – sprawdź te propozycje (https://e-militaria.pl/bluzy-combat-shirt-63), one z pewnością Cię nie rozczarują.
Jeśli to się uda, istotne jest, aby na tym dialogu z klientem nie kończyć, tyko go działać dalej poprzez wprowadzanie nowych aspektów i wątków. Realizowanie składanych w ten sposób obietnic decyduje o tym, czy firma będzie wiarygodna w opinii klientów. Konstrukcja programu powinna umożliwiać jego ewolucję tak, aby dialog stawał się jak najbardziej efektywny, a lojalność klientów w stosunku do firmy okazywała się dla nich czymś oczywistym, wręcz niezauważalnym.
Rozwój programu powinien z grubsza przebiegać w następujących etapach:
elementy transakcyjne, które mają rozpocząć i zaktywizować relację,
baza klientów poddawana jest segmentacji i stanowi źródło wiedzy dla firmy,
tworzenie indywidualnych komunikatów do poszczególnych segmentów,
bodźce komunikacyjne ulegają wzmocnieniu poprzez stałą intensyfikację działań niestandardowych.
Program lojalnościowy może być również idealnym narzędziem dla przedstawicieli handlowych, którzy mogą wykorzystywać go do nawiązywania bliższych relacji z klientami. Gdy dystrybucja firmy działa na poziomie hurtowni, program tego rodzaju może również z z powodzeniem spełniać funkcje monitorowania sprzedaży detalicznej.