
Jedną z przeważnie wychwalanych zalet omawianego rozwiązania jest to, że gwarantuje ono różne oszczędności: najbardziej odczuwalna z nich to oszczędność powierzchni, dlatego że firma (zobacz sentione) nie musi posiadać stosownego pomieszczenia na archiwizację dokumentacji. Inną ważną zaletą jest korzystna redukcja kosztów, która wymaga dłuższego zreferowania. Cyfrowe dokumenty, a zwłaszcza faktury, rozsyłane w tradycyjny sposób (a więc np. pocztą), powodowały bowiem zawsze dość spore koszty – wystarczy przypomnieć, że w firmach, które zdążyły wdrożyć elektroniczny obieg dokumentów w firmie, koszt tego rozwiązania umożliwił blisko 80% redukcję budżetu, dotychczas przeznaczanego na wysyłki.
Jeżeli objaśniana problematyka jest dla Ciebie pomocna, przeczytaj ponadto więcej szczegółów litery świetlne gdańsk tu – te informacje również nie powinny pozostać pominięte!
Jeśli weźmiemy pod uwagę również, że oszczędność nie omija też papieru czy wykorzystania drukarek, a także czasu, jakiego wymagało ciągłe drukowanie faktur, okazuje się, że taki innowacyjny obrót dokumentacją jest bardzo wartościowym rozwiązaniem. Do niedawna większość klientów wybierała otrzymywanie dokumentów w formie standardowej, jednak wraz z coraz lepszym rozwojem informatyzacji kraju oraz z faktem, że firmy premiują różnorodnymi bonusami za korzystanie z elektronicznych faktur, nowe rozwiązanie zdobyło coraz więcej zwolenników.