Od dawna w kobiecych pismach największą popularność miały strony z poradami ekspertów i czytelniczek. Porady te dotyczyły zwykle spraw kulinarnych, pomocy w porządkach domowych, organizacji przestrzeni w mieszkaniu czy poważniejszych tematów, jak budżet domowy czy kwestie związane z prawem. Ostatnio poczytność tych porad wykorzystują serwisy internetowe, specjalizujące się w poradach na różne tematy. Porady te są zamieszczane na stronie internetowej w postaci tekstowej, niejednokrotnie okraszonej zdjęciami, bądź w postaci filmu zarejestrowanego aparatem fotograficznym czy kamerą w komórce. Najlepsze porady są wybierane przez czytelniczki, a autorki porad częstokroć są nagradzane drobnymi upominkami.
Jakich porad szukają ludzie?

Źródło: http://www.flickr.com
Ludzie wyszukujący porady zazwyczaj wpisują w okno wyszukiwarki internetowej zapytania rozpoczunające się od słowa „jak”, przykładowo „jak suszyć grzyby”, toteż sporo portali nadaje artykułom tytuły według tego wzoru. porady (zobacz skarga na czynności komornika) grupowane są według kategorii, które są zróżnicowane na każdej tego rodzaju stronie. Wybierając jedną z kategorii, można przeglądać najnowsze porady chronologicznie, według daty ich utworzenia. Niektóre serwisy dla uatrakcyjnienia zamieszczają porady stworzone przez specjalistów – prawników, szefów kuchni, lekarzy itp. porady (zobacz marketing mix 4p) dotyczą w większości przypadków kwestii prostych, rzadko można tam znaleźć przepis na ciasto, znacznie częściej znajdują się tam rady jak nie doprowadzić do powstania zakalca, czy jak poprawnie przesiać mąkę na to ciasto.
Najbardziej popularne w internecie

Źródło: http://www.flickr.com
Jednym z najpopularniejszych serwisów tego rodzaju jest portal znajduje się tam największa liczba wskazówek spośród wszystkich stron tego typu. Najczęstszą formą poradników na tej stronie jest forma filmowa. Serwis ten co jakiś czas organizuje konkursy na najbardziej popularne porady, nagradzając najczęściej piszących użytkowników nagrodami pieniężnymi. Strona jest ponadto wspierana przez sponsorów, którzy rozdają własne towary użytkownikom, by ci korzystali z nich w swoich filmach z poradami. Człowiek zajmujący się poradami o charakterze kulinarnym dostanie na przykład patelnię, żeby pokazać smażenie ryby. Dzięki temu firma zapewnia sobie bardzo niedrogą reklamę o dużym zasięgu.