Site Loader
ul. Gospodarcza, 37-700 Przemyśl
Komunikacja między ludźmi – na pozór rzecz banalna. Każdy z nas od otwarcia oczu o brzasku po wieczorny paciorek wymienia informacje. Od najprostszych powitań w rodzaju „dzień dobry”, po wieloaspektowe informacje przykładowo na temat własnych uczuć. Robimy to wszystko intuicyjnie, nieomal się nie myśląc o tym. O ile w osobistych kontaktach możemy sobie przyzwolić na dowolność, wolność a nawet błędy w tym temacie, to w relacjach służbowych żąda się od nas profesjonalizmu i kompetencji. Na pewno jednym ze składników nadmienionych pojęć jest umiejętność komunikowania się z kontrahentami przede wszystkim skutecznie.

komunikacja

Autor: Strelka Institute for Media, Architecture and Design
Źródło: http://www.flickr.com
Poniektórzy z nas posiadają znakomicie rozwinięte wyczucie na drugiego człowieka. Im nie potrzebne są specjalistyczne treningi z zagadnień komunikacji. Większość z nas jednak aby efektywnie reprezentować firmę na zewnątrz powinna nauczyć się wielu rzeczy. Najczęściej jasno wyrażać swoje oczekiwania (bez zdradzania zbędnej agresji), sztuki słuchania naszego adwersarza i znajdowania wspólnych punktów stycznych tak, by każda strona miała poczucie wygranej. Zajęcia pod tytułem „Szkolenia Komunikacja” na pewno przeprowadzane powinny być w sekcjach przedsiębiorstwa odpowiadających za kontakt z kontrahentami, a więc w dziale zaopatrzenia, sprzedaży czy marketingu. Nie jest to jednakże tylko właściwością tych właśnie działów (wszystko co musisz wiedzieć o szkoleniach z komunikacji).

Nadzwyczaj ważne są takie umiejętności również u menadżerów średniego i wyższego szczebla. Ćwiczenia z obszaru komunikacji przydadzą się z pewnością w czasie negocjacji. W czasie takich treningów kierownik bądź dyrektor może dowiedzieć się (albo sobie przypomni) co to jest mowa ciała – zarówno własnego jak też przeciwnika – w negocjacjach. Nauczą się oni rozpoznawać oraz skutecznie reagować na ukryte komunikaty adwersarzy, a również panować w dużym stopniu nad swoimi emocjami. Podobne umiejętności mogą w sposób znaczny wpłynąć przychód przedsiębiorstwa nie tylko poprzez zdobytą wiedzę o bardziej efektywnych negocjacji bądź kontaktów z kontrahentami. Także wpłyną one dodatnio na stosunki wewnątrz firmy. Lepiej komunikujący się pracownicy to bardziej harmonijna współpraca, a w rezultacie lepsza jakość pracy jak też wydajność pracobiorców (czytaj pełen raport na

Post Author: admin