Powered by Drupal, an open source content management system

Korzyści zajęć konsultingowych

Obsługiwanie klienta wiąże się dziś z wieloma profesjami i zawodami. Najpopularniejsze są oczywiście miejsca pracy konsultantów telefonicznych. Radzenie i przewodzenie klientowi nie kończy się jednakże na działach call-center. Sektory Public Relations, ludzie koordynujący prace tymczasowe i masy pozostałych „pośredników” informacji dbają o kontakt i długofalowość relacji z klientem, na różnych płaszczyznach.


szkolenie
Autor: Strelka Institute for Media, Architecture and Design
Źródło: http://www.flickr.com
Nie jest to prosta sprawa jak potencjalnie mogłoby się wydawać. Konsulting – kojarzony głównie z oferowaniem i nachalnym „wciskaniem pod sprzedaż” ma swoje głębsze przesłanki. Za reklamowaniem i pośredniczeniem klienta stoją w rzeczywistości dziesiątki godzin szkoleń, które wybrani pracownicy przechodzą z uwagi na przyszłych klientów. Różny jest tylko tok szkoleń - inny dotyczy konsultantów w branży telefonicznej, inny ekonomistów, jeszcze inny specjalistów bankowości detalicznej (szkolenia z obsługi klienta kontakt).


Wspomniane konsultingowe zawody scala ten sam, długofalowy cel – wykreowanie sprzyjającego wizerunku przedsiębiorstwa i przekonanie klienta do skorzystania z usług. Obsługujący klientów są znawcami w swojej dziedzinie, lecz uzyskać to stanowisko może aktualnie praktycznie każdy. Wystarczą chęci, determinacja i gotowość „gry na czas”, kolejne argumenty z rękawa, dobra wymowa itp. Takie referencje to podstawa, od której zależy sukces w przyszłej pracy obsługi klienta, na każdym szczeblu.

Pracownicy szczebli ds. public relations, reklamy itd. podnoszą własne umiejętności doradcze przez
szkolenie
Autor: Silicon Beach Training
Źródło: http://www.flickr.com
kolejne szkolenia obsługi klienta. Bazą pozostaje wciąż klient i jego potrzeby, przy czym nie zapominamy też o nowinkach i podejrzeniu konkurencji. Pozostanie z tyłu równa się odejściu potencjalnych klientów, którzy czerpali z naszych usług. Natychmiast odbija się to na finansach – pracodawca może zacząć wypatrywać bardziej miarodajnego konsultanta. To nie są groźby – trafienie na nieprzyjemny produkt czy zwyczajnie gorszy okres co do przekonywania klientów jest odczuwalny z kolejną wypłatą. Finałem może być poddanie się i zmiana pracy.

Możliwości tonacji głosu, właściwa autoprezentacja i umiejętności w zakresie obsługi klienta – to wszystko poznawane już na szkoleniach i decyduje o sukcesie w pracy konsultingowej (skontaktuj się z nami).